PDL

miercuri, 6 iunie 2012

Justitia, presa si politicul, trei mari nedreptati

 Astazi, voi face o retrospectiva a campaniei electorale. Vreau sa va relatez care sunt piedicile pe care trebuie sa le depaseasca un candidat venit din societatea civila si cat de greu ii este sa dialogheze cu electoratul.
   
 Fara dreptate, presa este otravita
    M-am inscris in lupata electorala fara sa realizez ca astfel voi intra intr-o lume meschina, intr-o lume in care conteaza doar interesele unor grupuri, intr-o lume in care nu exista presa libera. Nu mi-am dat seama ca trebuie sa “lupt” inclusiv cu mass-media. Din pacate, cainele de paza al democratiei s-a transformat in cainele de paza al baietilor destepti. Si atunci, te intrebi, unde este dreptatea?! Fara dreptate, presa este otravita. Noua cetatenilor ne revine sarcina de a denunta nedreptatea si de a ne alege liderii.
Vin din lumea afacerilor, o lume in care castiga competenta, calitatea si respectul. N-am fost obisnuit sa fac plecaciuni in fata nimanui. Afacerile mele sunt cinstite si nu datorez nimanui nimic. Nu m-am inscris in cursa electorala pentru a risipi sume importante de bani pe afise electorale ori pentru a umple conturile unor publicatii. N-am promis nimanui nimic si in spatele meu nu se afla baieti “destepti” care sa arunce bani in campanie pentru ca mai apoi sa aiba pretentii la te miri ce favoruri sau contracte. Una dintre regulile de aur a campaniei electorale este sa nu te pui rau cu mass-media. Dezvaluindu-va aceste piedici am incalcat aceasta regula si probabil zilele urmatoare voi fi taxat dur, dar nici pana acum n-am beneficiat de un tratament mai bun. Si pana acum presa i-a tratat diferit pe candidati. Unii au fost cenzurati, altii ajutati. Am fost cenzurat pana si in spatiul cumparat de partid. Altii in schimb au fost favorizati. S-a incercat manipularea satmarenilor prin prezentarea unor sondaje care n-au nicio baza reala. Toate acestea pentru a favoriza anumiti candidati. Folosind jurnalistii ca pe niste scuturi vii, patronii de presa s-au facut luntre si punte pentru a favoriza anumiti candidati, candidati care probabil stiu si vor sa ceara “sfaturi”, ori sa “sarute mana stapanului”. N-am facut si nu voi recurge la astfel de gesturi.

    Satmarenii nu trebuie sa devina sponsorii USL-ului sau ai UDMR-ului

Am decis sa candidez la functia de primar al municipiului Satu Mare pentru a-mi folosi experinta si cunostintele in vederea atragerii de investitori straini, crearea de noi locuri de munca. Nu ma voi opri acum asupra punctelor din programul meu, acestea au fost prezentate si cu alte ocazii. Candidez la functia de primar al municipiului Satu Mare pentru ca vreau sa fiu strajerul banului public. Inteleg oamenii obisnuiti, din randul carora vin si le cunosc nevoile. N-am beneficiat de campanie electorala din bani publici asa cum beneficiaza contracandidatii mei si consider ca satmarenii nu trebuie sa devina fara voia lor sponsori ai campaniei electorale a USL-ului, a UDMR-ului sau a altui partid. N-am facut parte din administratie, nici din gasca baietilor destepti. N-am notorietatea celorlalti contracandidati si nu-mi doresc o astfel de notorietate. Imi doresc sa traiesc intr-o tara si intr-un oras liber, intr-un oras cu adevarat european si sa fac parte dintr-o administratie a carei prioritate este omul, nu diferite grupuri.

    "Trofeul calitatii" & "Mita pentru PDL"

In saptamanile de campanie am constatat daca mai era necesar ca traim intr-o tara in care se vorbeste doar de independenta justitie. Recent ni s-a confirmat ca principala preocupare a USL-ului este sa-si scape oamenii.
Astfel, in dosarul “Trofeul Calitatii” prejudiciul este de 75.526.350.588 lei vechi (1,5 milioane euro).  La patru zile dupa ce este numit in functie de insusi premierul Victor Ponta, directorul Inspectoratului de Stat in Constructii, Adriana Balaban Grajdan, trimite o adresa la Inalta Curte de Casatie si Justitie prin care renunta la daune de 1,5 milioane de euro. “Am facut acest lucru si pentru ca se implinesc 150 de ani de cand Alexandru Ioan Cuza a infiintat aceasta structura,” a spus Grajdan.
In ziua respectiva, mai bine zis in zorii zilei, la ora 5, Adrian Nastase a vorbit la telefon cu Grajdan. Nastase spune ca in cele 50 de secunde n-a apucat sa vorbeasca nimic – doar “chestiuni de ordin general”. Apoi a negat ca ar fi existat o discutie, ci ar fi fost un apel fals, telefonul s-a format in gol. Acesta este stilul liderilor USL. Incearca sa manipuleze mintind.
In timp ce la Bucuresti se fac eforturi disperate de musamalizare a unui dosar cu un prejudiciu de 1,5 milioane de euro, la Tribunalul Satu Mare se afla pe rol asa numitul proces “Mita pentru PDL”, dosar in care un om de afaceri este acuzat ca ar fi dat la PDL 3% din valoarea unor lucrari. Prejudiciu 3.000 RON adica 30 milioane de lei vechi. Dupa ce au fost date termene de o luna, o luna si  jumatate brusc odata cu inceperea campaniei electorale Tribunalul Satu Mare fixeaza termene de o saptamana. Daca inainte jurnalistii erau lasati sa filmeze sau sa fotografieze doar pe holurile instantei, brusc in campania electorala sunt lasati si in sala de judecata. Este si asta o strategie de campanie electorala?! Probabil ca da.
 Sunt de parere ca toti cei vinovati trebuie sa plateasca pentru faptele lor si cred ca justitia trebuie sa fie impartiala si dreapta. Fiecare trebuie judecat dupa faptele pe care le-a savarsit pentru ca fara justitie tara devine un loc al faradelegilor. Nu-i corect ca intr-un dosar cu un prejudiciu de 1,5 milioane de euro sa se incerce musamalizarea, in timp ce altul cu 3.000 lei noi (30 milioane de lei vechi) sa fie folosit drept arma in campania electorala. Atunci cand improasca cu noroi spre PDL, liderii USL ar trebui sa-si prezinte si mizeriile din ograda lor, sa vorbeasca de coruptii lor, de plagiatori si de hotii lor.
PDL Satu Mare a avut curajul sa-si faca ordine in propria ograda. Orice partid are balastul lui. Important este sa se poata si sa vrea sa se debaraseze de el. Noi am facut-o si astfel in 10 iunie venim in fata dumneavoastra cu o echipa de oameni competenti si nepatati. Nu acelasi lucru il pot spune si celelate partide.

1 Responses to “Justitia, presa si politicul, trei mari nedreptati”

Anonim spunea...
6 iunie 2012 la 19:42

Domnu Suta! pe holurile Tribunalului nu misuna presa atunci cand sefa de serviciu din Consiliul Judetean Satu Mare, Rodica Tataru, platita din banii nostri , are infatisare intr-un proces in care este inculpata pentru evaziune intr-un dosar al firmei SC Govor Company SRL!Protejata lui Govor si mana lui dreapta in toate furtisagurile este platita din banul contribuabilului satmarean! Si Chereches Raluca, nepoata lui angajata la cabinetul Prefectului si alte neamuri care sug in toate institutiile finantate de CJ: Spital, DGPS. etc!


Trimiteți un comentariu